יום חמישי, 26 במאי 2016

למה מסע ? (זהירות זה יהיה קצת כבד)


המסע הזה
 הוא תוצאה של חיפוש ארוך, לא בטוח שידעתי מה בדיוק אני מחפש,  ואולי בכלל לא מצאתי דבר  - אלא את הדרך.

שנים רבות שאני רוכב, מתעניין, חוקר וחופר בנבכי עולם האופניים. מתעניין במסלולי טיול, בצדדים הטכניים: סוגי אופנים, מכלולים, אביזרים ובכל מה שקשור בתחום.  תוך כדי הגלישה האקראית והשעות הרבות  התגלה לי עולם נוסף ששיחרר בי איזשהו בורג. והנה אני נמשך לעולם של טיולים והרפתקאות  ואולי גם חוזר לנעורי - חולם על מסעות ארוכים חוצי מדינות ולעיתים גם יבשות באופני טורינג
סביב מסעות אלה (ואני מקווה שיהיו עוד רבים) יסוב בלוג זה.




למה בלוג ?
התלבטתי רבות לקראת פרסום בלוג זה. כשסיפרתי לחברים על תוכניותי הם אמרו "זה מדליק !" וביקשו לדעת פרטים על רכיבות טורינג. אילו אופנים? איזה ציוד? איך בונים מסלול ? על הטיול שערכתי בקיץ 2016 ועל הטיול המתוכנון לאביב 2017. 
אני מקווה שבלוג זה ימשוך מטיילים ורוכבים נוספים לדרך שונה מעניינת ואחרת של חופשה. 


מה פתאום מסע ?
ואיך קורה שאני, שנחשב מיושב ומאוזן -  פתאום יוצא לחפש ? 
אז אולי הכל מתחיל אי שם בשנות השבעים
כשבגרתי - צעיר מידי, החלטתי לצאת להקים קיבוץ צעיר ו"להגשים" חזון חברתי וציוני שלי (ופוליטי של אחרים). 
כבר בגיל 17 ידעתי "מה אעשה כשהיה גדול" והצטרפתי אל חברי לתנועת הצופים. ביחד יצאנו להגשים ולהיות גרעין ראשון ומייסד לקיבוץ שיוקם על אדמות סיני - הקמנו את "חולית", קיבוץ צעיר  שקם כחלק מחבל ימית. גוש ישובים שמטרתו לחצוץ בין מדבר סיני לשטח מדינת ישראל (פוליטיקה של סוף שנות ה 70 - מי זוכר ?).  אדם צעיר וחלום של בוגר.
במשך 16 שנים הייתי שותף להנהגת הקיבוץ וחבר קיבוץ נאמן, משקיע ומסור מאד.
במהלך השנים התחתנתי עם הדס, אשה נפלאה ואוהבת, וביחד הקמנו משפחה נהדרת ואני אז בן 25.

אז לא, לא נסעתי למסעות ארוכים  ברחבי העולם - מסעות שלאחר הצבא. אני פשוט עשיתי את אותם דברים בהם האמנתי, עשיתי את מה שחלמתי לעשות "כשאהיה גדול".


היום
לאחר שנים ארוכות מחוץ לאותו קיבוץ  ובעצם לאחר שחלפו כמעט שלושה עשורים של "חיים אחרים".
היום לאחר שהחיים היטיבו עמנו מכל בחינה, וניתן להביט בגאווה רבה בילדינו ובנכדנו, וכן, ניתן  גם להביט לאחור, לראות באור מפוקח ולדעת שהייתי חלק מעשייה גדולה.
היום כשבגרו בנותינו ושתיים מהן אף נשואות ויש כבר נכד ראשון
והיום רגע לפני שאני כבר כמעט בוגר מידי...
אז היום החלטתי שאפשר, שצריך, שראוי להשלים את אותו חוסר קטן שנוצר לו אי שם ונדחק לו הצידה לשולי "חזון ההגשמה".


איטליה 2016 - 16 ימים ביצוע בפועל

אז מה זה בעצם Touring ?

על כך אנסה לענות בהרחבה בדפים הבאים:
אבל  בינתיים, שיהיה ברור
כל המהות של רכיבת התיור Touring היא להנות מעצם הרכיבה, ללא תחרות וללא הישגיות פשוט להנות מהנופים, להתחבר לטבע לתרבות אחרת לאנשים. 
אין צורך למהר אין צורך להספיק רק להנות מהדרך כי   It's all About the Way

איטליה Via del Roma  2016










4 תגובות: